Succes jeugd schutters Swalmen op Nederlands Kampioenschap

Van 17 t/m 24 september werd in Alphen aan de Rijn het Nederlands Kampioenschap luchtdrukwapens opgelegd georganiseerd. Hiervoor werd de top 15 in de verschillende leeftijdscategorieën uitgenodigd voor deelname. Ook drie jeugd schutters uit Swalmen hebben hiervoor een uitnodiging ontvangen.

Op zaterdag 17 september was het tijd voor de jeugdschutters in de discipline luchtgeweer opgelegd op de Olympische afstand van 10 meter. Seán Schoenmakers (8 jaar) uitkomend in de categorie junioren D namens S.V. de Leuker uit Swalmen wist zich als jongste deelnemer van het NK te kwalificeren voor de finale. Hieraan mag de top 8 van de kwalificatie wedstrijd deelnemen. Helaas moest hij de finale als 8ste onder daverend applaus verlaten. Echter een mooi debuut voor deze jonge sporter.

van links naar rechts Raf Schoenmakers,Tycho Beurskens en Seán Schoenmakers

24 September was het tijd voor de discipline luchtpistool opgelegd op de Olympische afstand van 10 meter. In de categorie junioren D mochten twee schutters namens S.V. de Leuker deelnemen. Na een spannende wedstrijd waarin zenuwen en concentratie een rol grote speelde mocht Tycho Beurskens (10 jaar) het podium betreden op een uitstekende tweede plaats. Bij zijn debuut wist hij de zilveren medaille te behalen. Op de derde plaats met een bronzen medaille eindigde Raf Schoenmakers (11 jaar). Een mooi resultaat voor beide pistool schutters.

Vanaf 1 oktober is het nieuwe schietsport seizoen weer gestart. Ook de jeugd schutters uit Swalmen gaan zich weer proberen te kwalificeren voor deelname aan het volgende Nederlands Kampioenschap. Hiervoor zullen zij deelnemen aan diverse wedstrijden in Nederland.

Mocht jij ook interesse hebben om deel te nemen aan de schietsport en hiermee te werken aan je concentratie en conditie. Kijk dan op www.svdeleuker.nl voor meer informatie.

1 gedachte over “Succes jeugd schutters Swalmen op Nederlands Kampioenschap”

1. Dit is toch geweldig als men ziet dat we jeugd in onze vereniging hebben en dat deze nu al deelnemen aan het nationaal kampioenschap. Compliment aan de schutters en zeer zeker ook aan de trainers welke hiermee laten zien dat ze goed werk hebben verricht, chapeau !!

Beantwoorden