Informatie mbt de postcompetitie 2021

Beste Schietsportvrienden,

De overheden in de deelnemende landen en regio’s hebben wederom besloten om de lockdown te verlengen. Als gevolg hiervan gaat het in april helaas ook weer niet lukken om met de Post-League te starten.

Vooralsnog gaan we toch proberen om 8 wedstrijdseries dit jaar georganiseerd te krijgen. Dit zal niet overal vlekkeloos gaan omdat de Postcompetitie t/m december loopt. Verder dienen alle wedstrijdseries op de uiterste datum van 20 december ingeleverd te zijn om de einduitslag op te maken.
Door het weer verlengen van de lockdown zijn voor de zomerstop de geplande series niet meer haalbaar.

Zoals het er nu uitziet zullen, net zoals vorig jaar jaar het geval was, weer het aantal tellende series van de maximale 8 naar de beste 5 series worden teruggebracht. Dit betekent dat er 8 series ingestuurd kunnen worden maar de beste 5 hiervan voor de einduitslag in aanmerking komen. Als iemand een ronde niet kan schieten dan moet voor die betreffende maand een U (voor uitstel) in de resultaten ingevuld worden.

Wel wordt iedereen gevraagd om zich zoveel mogelijk aan het streefprogramma met inleverdata te houden.
Omdat er in april niet meer geschoten kan worden, zal nu bv oktober als maand voor 2 series in het programma komen.

Hierdoor gaat de uiterste inleverdata er als volgt uitzien::
R1: 24-mei – R2: 24-jun – R3: 24-jul – R4: 24-sep
R5: 24-okt – R6: 24-okt – R7: 24-nov – R8: 18-dec

Op deze datums worden (tussenstand) uitslagen gemaakt. Het is geen verplichting dat schutters dan geschoten hebben. Echter de vereniging moet wel op de inleverdatum voor schutters die niet hebben kunnen schieten uitstel aanvragen en een U (voor uitstel) in de scores ingeven. Deze Uitstel-serie kan dan bij insturen van de opvolgende ronde ingehaald en ingestuurd worden, of weer een extra Uitstel insturen. In deze laatste situatie heeft ’n schutter dan 2 uitstel series, die dan bij volgende instuurdatums ingehaald kunnen worden.

Blijf allen gezond en laten we hopen dat we in mei weer mogen schieten.